2013年2月26日 星期二

尹光新歌唱盡八十後之苦 狠批繁榮假象嘆失人情味

2013年2月25日

提起尹光,你會知道他有個外號叫「廟街歌王」,會記起他曾高唱「雪姑七友七個小矮人,雪姑七友七個齊齊瞓」,因而認定他的歌曲意淫市井,難登大雅之堂,其實他歌曲風格雖然另類,歌詞中卻不乏諷刺時弊之作,道出小市民的生活境況,近年香港問題多多,令尹光因此愈來愈紅。

事實上,尹光的歌曲可算是反映香港問題的指標,他早年以一曲《十四座》,道出職業小巴司機搵食之苦,又以一首《關人隱士》,表現香港市民對九七回歸的不安,以至千禧年後的《少理阿爸》與《霹靂無敵334》,就分別帶出香港問題家庭下的青少年問題,以及334學制改革。

他將於下月4及5日一連兩晚開演唱會,主題曲就大唱年輕人要蝸居劏房與靠父母的現況:「啲樓愈賣愈貴,焗住愈住愈細,大學畢業出嚟,咪又係捱騾仔,你話家吓啲後生仔,邊敢結婚生仔,為咗生計,做到痴肺」,一句句歌詞「么心么肺」,恐怕更是不少八十後年輕人的心聲。

尹光接受老紀專訪,這個見盡70年代至今香港風光的市井歌王,坦言活在昔日的香港,比現時更為開心,「以前生活簡單,努力做嘢賺錢好好使,但現時做到死都唔夠使,內地人來香港搶貴晒啲嘢,令到草根好艱難;年輕一代仲同父母住,要靠父母,因為租咗樓,點結婚?

尹 光這首率先曝光的新歌,歌名貫徹其市井風格,名為《你老闆》,歌中既談時下的老闆,更多提及時下年輕人的生活實況,開首兩句是「我唔係求財,我只係求 存」,之後的歌詞更是一針見血:「正所謂愈窮就愈見鬼,啲樓愈賣愈貴,焗住愈住愈細,大學畢業出嚟,咪又係捱騾仔,你話家下啲後生仔,邊敢結婚生仔,為左 生計,做到痴肺,月底,剩到錢追女仔,算你巴之閉,權宜之計,就係瞓天橋底,冬涼夏暖,仲免交管理費。」

《你老闆》連串的歌詞,提及高樓 價、發水樓、滿街大學生、港人遲婚、月光族及無力置業等,同時正是現時最新鮮滾熱辣的社會問題,在歌曲後半這一段:「乜都唔駛撈,離開呢度,搬去瓦努阿 圖,搵唔到喎摷勻地圖,焗住留守喺香港,跟住一齊講I love Hong Kong,繼續屈喺間房,逼過監倉,繼續畀業主監生劏,咁貴租間板間房,不如攞啲錢去橋底度,買塊板,間房」,更非常的「與時並進」,皆因最代表本港基層 工人的工聯會立法會議員陳婉嫻,在本月中才「忽發奇想」,提議發展本港行車天橋及行人天橋的橋底空間,利用貨櫃箱改建臨時房屋,似乎「瞓天橋底」與「去橋 底度,買塊板,間房」,隨時不止是歌詞,更是對現實的無比諷刺。

其實,以歌曲諷刺時弊,從來都是尹光手到拿來的風格,他早在1974年時, 便有一首唱得街知巷聞的《十四座》:「我真真折墮,我揸架十四座……受盡多條嚴禁例,兜客難兜禁區多蘿蘿」,道出職業小巴司機搵食艱難的實況;至於後來的 《一個黐膠線的少年》,歌詞一段是「有個少男,佢忠心可靠,誠實謙虛心地好,人又有禮,品性敦厚,咁好青年極少有……勤力到痺,分秒工作,縱使超時沒嗟 嘆」,正正反映當時香港經濟起飛,勞動階層望以勤奮來換取讚賞報酬的現實。

及至2002年,尹光憑一首繞舌歌《少理阿爸》橫掃的士高場所,同時令他吸納一班年輕的潮人當「粉絲」,該曲帶出香港有不少問題家庭,因而衍生如濫藥等青少年問題,縱然歌詞露骨,卻是道出了不少人不願承認的事實。

「廟街歌王」嘆百物騰貴

尹光有「廟街歌王」之稱,令人以為他因為早年在廟街唱歌搵食而得名,但不說不知,原來他從未曾在廟街唱歌,而獲得「歌王」美譽,全因他的歌曲歌詞用字較為粗俗,故市面上的唱片店較少售賣,反而只有在廟街等地方才可找到。

然而,歌曲似是兒童不宜,但尹光的歌曲同時猶如是香港社會變遷的寫照,究竟這個唱盡七十年代至今社會問題的歌手,又如何看今天和過去香港的變化?

我 覺得以前生活開心啲,以前生活好好,七十年代我每月搵400至500蚊,當年一般打工仔月入約300元,我就算用100蚊來租房,淨番啲錢都仲好好使,但 而家後生一代,就算月入有萬五元,咩都貴,食又貴租又貴,根本唔夠使。」尹光接受老紀專訪時慨嘆,「以前免費娛樂多,去吓廟街女人街落吓大笪地,唔使點消 費,現時冇呢支歌仔唱。

對於他將會在演唱會大唱「劏房歌」,他認為歌詞是反映社會的問題,也反映年輕一代香港人的無奈,「佢哋父母仲養得 起佢哋,所以仲可以靠家庭,但再將來呢?點租樓?點結婚?現時好多年輕人係月光族,儲唔到錢,我哋嗰一代,以前就算點使錢,每個月唔儲100都儲50蚊, 但現時年輕人真係冇㗎,但又唔怪得佢哋,因為真係唔夠用。」

尹光出道之時,正值香港經濟開始高速發展,雖然未至於遍地黃金,但機會肯定較現 時多,連講買樓置業,難度更是天壤之別,「我第一次買樓時,一個單位先15、16萬,打工仔儲兩年錢已經儲到首期,家陣你就算儲到錢,分分鐘唔及兩年間升 咗嘅樓價,追唔到樓價升幅,仲有喎,當年的單位,成900至1000平方呎,邊似現時咁細;我當年爛賭,試過一晚就輸咗層樓,但我咪努力啲去唱,一晚去唱 9場,一場收幾百,一晚搵埋都幾千蚊,起碼我有個希望,所以好快就還晒賭債,但換咗今日,都冇咁多機會,所以只可以破產。」

至於現時香港經 濟似乎不錯,理論上生活質素應更勝當年,但尹光卻搖着頭表示不認同,「現時草根階層生活得好艱難,雖然好多內地旅客來香港,好似幫到香港經濟,但只係益咗 啲名牌(老紀按:自由行旅客掃名牌),佢哋搶貴晒啲嘢,舖租貴咗好多,有朋友做生意,盤生意剛剛守到,業主就話加雙倍租,市面已經冇晒平嘢賣,周圍啲樓又 起到密質質,空氣又差,仲搵食艱難,社會仲連人情味都冇埋。」


沒有留言:

張貼留言